Powrót na poprzednią stronę

Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej

Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej

Tomasz Szlendak

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o. Wrocław 2008

ISBN: 978-83-229-2894-3
format: 180x205, stron: 205, oprawa: miękka

INDEKS: WUU0008B23316

Cena: 23,00 złdodaję do koszyka

Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi portfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że „supermarketyzuje się” cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ „supermarketyzacji” ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej „supermarketyzacji” na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.

 

Kategorie

Książki / Życie chrześcijańskie / Wychowanie

Książki / Inne / Społeczeństwo