Okładka

Z historii, teologii i praktyki edukacji artystycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Redaktor: Krystyna Zabawa Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM Dział: Pedagogika Format: 156x232 Stron: 248 Oprawa: miękka ISBN: 9788327700773 INDEKS: WAM3093B39975
39,90 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

Tom obejmuje artykuły teoretyczne, użyteczne poznawczo, i praktyczne, ściśle powiązane z dydaktyczną działalnością nauczyciela, nacechowaną artyzmem, rozumianym bardzo szeroko. Z jednej strony ukazują one działania zmierzające do budowania dobra, wiary, postawy otwartej na człowieka, z drugiej - wpływają na wyzwalanie zdolności twórczych nauczyciela i twórczości najmłodszych. (...) Treści kolejnych artykułów odzwierciedlają współczesną tendencję do integralnego (z innymi treściami obecnymi w edukacji i wychowaniu dzieci) pojmowania kształcenia przez sztukę. Z recenzji dr hab. Krystyny Gąsiorek
Książka jest skierowana przede wszystkim do nauczycieli i studentów, dla których powinna stanowić źródło inspiracji do twórczych działań. Jest zaproszeniem do wejścia na drogę przygody ze sztuką i kroczenia po niej wraz z dziećmi. Wszyscy autorzy pracują lub pracowali z najmłodszymi. W swoich tekstach starali się przekazać, oprócz wiedzy i wyników badań, także własne pasje oraz głębokie przeświadczenie, że edukacja artystyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie tylko ma sens i jest niezwykle rozwojowa dla wychowanków, ale także dla wychowawców, którzy mogą w nią angażować z powodzeniem również rodziców. Czyż taka integracja wokół najwyższych wartości nie powinna stanowić podstawowego celu edukacji w ogóle? Jak pisze Irena Popiołek: "Wobec tak wielu powszechnie dostrzeganych na świecie zagrożeń - sztuka może być jednym z naturalnych lekarstw. Może być lekarstwem sfery ciała i ducha." Dodajmy, potrafi ona leczyć bez względu na wiek, tworząc wspólnotę przeżywających dzieci i dorosłych. Jest zatem także lekiem na wzajemne niezrozumienie, pomaga w kształtowaniu empatii i odkrywaniu wartości drugiego człowieka.
Ze wstępu