Verbum Vitae 36 (2019). Kara wieczna - co to jest
Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Czasopisma Stron: 520 Oprawa: miękka INDEKS: RWK0517B53882Opis
Henryk Witczyk
Kara wieczna – czym jest?
Stary Testament
Łukasz Laskowski
Jaki grzech, taka i kara. Śmierć jako odpłata za grzech według Drugiej Księgi Machabejskiej
Grzegorz M. Baran
Pośmiertna kara w ujęciu Czwartej Księgi Machabejskiej
Maria Miduch
"Wypali całkowicie wszystko i pozostanie palący się pył" (4 Syb 177). Eschatologiczna kara w przekazie IV Księgi Sybillińskiej
Nowy Testament
Waldemar Linke
Kara wieczna i jej przeciwwaga w Mt 25,46
Sławomir Szkredka
Postmortem Punishment in the Parable of Lazarus and the Rich Man (Luke 16:19-31): Between Coherence and Indeterminacy of Luke’s Eschatology
Dariusz Kotecki
Kto może zostać potępiony? Lektura kontekstualna Ap 21,8
OJCOWIE KOŚCIOŁA I ŻYCIE KOŚCIOŁA
Paweł Wygralak
Ojcowie Apostolscy o Bożej karze za grzechy
Mariusz Szram
Koncepcja kary a hipoteza apokatastazy w eschatologii Grzegorza z Nyssyv
Maciej Raczyński-Rożek
Koncepcja kary wiecznej w eschatologii Wacława Hryniewicza
Dariusz Maria Jaros
Pojednanie w dualizmie. Nowa koncepcja w odpowiedzi na kryzys eschatologii
Eligiusz Piotrowski
Kara wieczna a grzech pierworodny. Konieczność debaty
Piotr Lorek
Biblijny symbol piekła w egzystencjalnym ujęciu Paula Tillicha
VARIA
Ewa Osek
Κόλασις w literaturze helleńskiej: od Tukidydesa do Pseudo-Timajosa
Ewa Osek
Αἰώνιος w literaturze helleńskiej: od Platona do Pseudo-Timajosa
Andrzej Piwowar
Znaczenie rzeczownika κόλασις w Septuagincie, pseudoepigrafach Starego Testamentu i w Nowym Testamencie w nawiązaniu do interpretacji Wacława Hryniewicza tekstu Mt 25,46
Andrzej Piwowar
Znaczenie przymiotnika αἰώνιος w Setpuagincie, pseudoepigrafach Starego Testamentu i Nowym Testamencie w nawiązaniu do interpretacji Wacława Hryniewicza tekstu Mt 25,46