Okładka

Latopisy A. Supraskiej - 12 Obraz - Słowo - Litera

Agnieszka Szajda Wydawnictwo: Wydawnictwo Scriptum Dział: Prawosławie Format: 170x240 Stron: 450 Oprawa: miękka ISBN: 9788366812666 INDEKS: SCT0032B55612
35,00 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

Spis treści

Od redakcji
Irina Tatarova, bp Michał Janocha, Witali Michalczuk, Łukasz Hajduczenia O ikonie w Rzeczypospolitej dawniej i dziś Ks. Marek Ławreszuk
Błogosławieństwo i poświęcenie ikon Ihumen Pantelejmon (Karczewski) Chrystus-Oblubieniec, Chrystus ukrzyżowany i Chrystus w grobie Agnieszka Gronek
„A Słowo było u Boga”. O nowotestamentowych cytatach na ikonach Chrystusa w wiekach XV-XVIII z terenów Polski, Ukrainy i Białorusi
Aleksandra Sulikowska-Bełczowska
Zniewaga świętości i materialna wartość ikon
Jerzy Uścinowicz
Architektura i ikona - układ scalony od nowa
Karol Klauza
Uobecnienie w ikonie jako jeden z istotnych motywów pastoralnej posługi Cerkwi
Jakub Sobczak
Renowacja ikonostasu oraz polichromie w prawosławnej kaplicy cmentarnej pw. Św. Jerzego w Topilcu
Diakon Maciej Leszczyński Wybrane aspekty ikonografii archimandryty Zenona (Teodora) i jej teologiczne podstawy
MariolaWalczak-Mikołajczakowa, Aleksander Mikołajczak
Atanas Kameszew - prawosławny ikonograf w katolickiej katedrze Aleksandra R Michalska
Ikona czy obraz sakralny? Pisać czy malować? - kilka dylematów słownych wokół pojęć związanych ze sztuką prawosławną w Polsce
Alicja Z. Nowak
Słowo i obraz - diskos w drukowanych służebnikach pierwszej połowy XVII wieku (metropolia kijowska)
Denys Pilipowicz
Słowo i obraz w piśmiennictwie kręgu eparchii przemyskiej XVII-XVIII wieku Olga Kich-Masłej
Cmentarz - jako przestrzeń obrazu i słowa. Postmigracyjne cmentarze ziemi tomaszowskiej - przykład Wierzbicy Jan Stalony-Dobrzański
Adam Stalony-Dobrzański - droga ikonografa
Aleksander Naumow
Teologiczny wymiar programu ikonograficznego Adama Stalony-Dobrzańskiego w cerkwiach w Gródku i Michałowie
Inga Pawlicka
Obraz, słowo i ornament jako nierozłączna całość w polichromii cerkwi św. Mikołaja Cudotwórcy w Michałowie autorstwa Adama Stalony-Dobrzańskiego Joanna Tomalska-Więcek Polichromie cerkwi Narodzenia
Najświętszej Marii Panny w Gródku. Próba rozpoznania
Ks. Jarosław Szmajda
Wymiar ekumeniczny wielojęzycznych ornamentów w ikonografii cerkwi prawosławnej w Przemkowie autorstwa prof.. Adama Stalony-Dobrzańskiego …. Anna Siemieniec
Niezrealizowane projekty witraży Adama Stalony-Dobrzańskiego do cerkwi św. Onufrego w Jabłecznej
Maja Rogala
Wokół fotografii mieszkańców Witowa Teksty i konteksty
Марина Чистякова
Поучение Иоанна Златоуста о геенне в четьих сборниках Великого княжества Литовского
Надежда 3. Гаевская
Топика юродства. «Salos» как культурный топос Antoni Mironowicz
Przejęcie żyrowickiego sanktuarium przez unitów
Tomasz Hodana
Kalendarz rzymski nowy Herasyma Smotryckiego (nota edytorska)
Herasym Smotrycki, Kalendarz rzymski
nowy (tekst), tłum. Tomasz Hodana Ks. Paweł Zabrocki
Działalność Szkoły Ikonograficznej