Okładka

Wychowanie integralne w edukacji katolickiej. Idee - twórcy - instytucje

Redaktor: Malgorzata Lobacz, Ewelina Swidrak, s. Maria Loyola Opiela Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Wychowanie Format: 170x240 Stron: 378 Oprawa: miękka ISBN: 788380610231 INDEKS: RWK0418B41549
25,00 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

SPIS TREŚCI
Wstęp
Introduction

CZĘŚĆ I
TEORETYCZNE PODSTAWY I WYMIARY WYCHOWANIA INTEGRALNEGO THEORETICAL BASIS AND DIMENSIONS OF INTEGRAL EDUCATION

Mikołaj Krasnodębski Antropologiczne podstawy pedagogiki integralnej Anthropological basis for an integral education

Ewelina Świdrak
Psychologiczne aspekty rozwoju i wychowania integralnego Psychological aspects of integral development and education

Ks. Mariusz Sztaba
Zagadnienie duchowości i religijności w integralnym wychowaniu osoby The issue of spirituality and religiosity in the integral upbringing of a person

Iwona Jabłońska
Rola rodziny w procesie integralnego rozwoju i wychowania człowieka The role of the family in the integral human development and education process

Małgorzata Łobacz
Znaczenie wychowania integralnego w przeciwdziałaniu współczesnym zagrożeniom duchowym dzieci i młodzieży The importance of an integrated education in combating children's and young people's spiritual threats

s. M. Loyola Opiela
Kształtowanie instytucjonalnego wymiaru wychowania integralnego we wczesnej edukacji w Polsce The evolution of the institutional dimension of the integral education in early childhood education in Poland

CZĘŚĆ II
WYCHOWANIE INTEGRALNE W POGLĄDACH WYBRANYCH ZAŁOŻYCIELI I DZIAŁALNOŚCI ZGROMADZEŃ ZAKONNYCH INTEGRAL EDUCATION IN THE VIEWS AND ACTIVITIES OF SELECTED RELIGIOUS CONGRGATION FOUNDERS

Agata Mirek
Wychowanie integralne w pracy oświatowo-wychowawczej bezhabitowych wspólnot zakonnych na przykładzie Zgromadzenia Córek Maryi Niepokalanej Integrated education in non-habit religious communities work on the Daughters of Mary Immaculate example

s. Teresa Antonietta Frącek Wychowanie integralne w koncepcji arcybiskupa Zygmunta Szczęsnego Felińskiego i w działalności Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi Integral education in the concept of Archbishop Z.S. Feliński and in the activities of the Congregation of the Franciscan Sisters of the Family of Mary

s. Maria Julita - Dorota Lipieta Personalistyczna pedagogia wychowania w myśli św. ks. Zygmunta Gorazdowskiego - założyciela Zgromadzenia Sióstr św. Józefa Personality-based education according to Saint priest Zygmunt Gorazdowski - the founder of St Joseph's Sister Convention

s. Jolanta (Beata) Peliksza Wychowanie integralne osób z niepełnosprawnością intelektualną w myśli pedagogicznej Sługi Bożej Antoniny Mirskiej Intellectual disabled people's integral education in terms of God Servant Antoinette Mirski thoughts

s. Jana Aneta Morzyc
Wychowanie integralne w świetle charyzmatu bł. Bolesławy Lament Integral education in the blessed Boleslawa Lament's charism light

s. Monika Sztamborska
Pedagogika św. Urszuli Ledóchowskiej - implikacja wychowania integralnego The pedagogics of St. Urszula Ledóchowska - the implementation of integral upbringing

Weronika Jóźwiak
Znaczenie ideału wychowawcy w systemie księdza Jana Bosko w integralnym wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym The importance of the ideal educator in system of father John Bosco in the integral education of preschool children

Ks. Mirosław Stanisław Wierzbicki Uczeń jako podmiot wychowania integralnego w szkolnictwie salezjańskim The student as the integral education subject in the Salesian School

s. Joanna Teresa Korzeniewska Wychowanie integralne - drogą ku zmartwychwstaniu Integral education - the way towards resurrection

s. Felicyta (Lidia) Świerz
Doprowadzać wszystkie władze do harmonii, czyli wychowanie integralne w ujęciu bł. Marceliny Darowskiej Bring all to harmony, which is the integral education in terms of the blessed Marcelina Darowska
Zakończenie
Ending

Noty o autorach

Notes about the Authors