Okładka

Śladami żywej wiary - podręcznik + ćwiczenia

Wydawnictwo: Warszawska Metropolia Prawosławna Dział: Prawosławie Format: 210x205 Stron: 255 Oprawa: miękka ISBN: 9788365136466 INDEKS: WPR0066B54718
49,00 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

Przekazywane treści programowe w podręczniku do nauki religii prawosławnej dla klasy drugiej szkoły ponadpodstawowej pt. „Śladami żywej wiary” stanowią nie tylko wartość poznawczą. Służą one również podejmowanej przez młodego człowieka refleksji dotyczącej własnego miejsca w świecie, społeczeństwie, czy wzajemnych relacji z bliskimi. Autorzy, uwzględniając specyfikę etapu edukacyjnego szkoły ponadpodstawowej, zaprezentowali kompozycję podręcznika w taki sposób, by wspierał on proces edukacji religijnej. Każda jednostka tematyczna zbudowana jest według stałego schematu. Przejrzysty układ graficzny wspomaga odbiór treści, a odpowiednio dobrane ilustracje, tabele i mapy wzmacniają przekaz oferowanych przez podręcznik zagadnień. Stanowi to o spełnieniu merytoryczno-formalnych kryteriów podręcznika i zeszytu ćwiczeń. Podręcznik, ponadto, zawiera integralną wykładnię treści wiary, wyjaśnia zagadnienia liturgiczne, ukazuje zasady moralne, ale także przybliża istotę i formy modlitwy. Z racji stawianych celów programowych, podręcznik ukazuje niezwykle ważne informacje dotyczące historii Cerkwi prawosławnej w Polsce, poczynając od misji św. braci Cyryla i Metodego, a kończąc na czasach współczesnych. Treści te ujmuje w sposób jasny i atrakcyjny dla ucznia. Zachęca do uczenia się odpowiedzialnego życia prawosławnego chrześcijanina. Kierowany jest zarówno do ucznia, jak i do nauczyciela. Zeszyt ćwiczeń proponuje konkretne formy i metody służące przekazaniu tych treści w sposób dostosowany do poziomu rozwoju edukacyjnego i kościelnego adresatów katechezy. Układ treści i zadań sprzyja zdobywaniu przez uczniów niezbędnych wiadomości, umiejętności i postaw. Zadania o różnym stopniu trudności pozwolą katechecie dostosować wymagania do możliwości ucznia.