Deontologia mediów
Wydawnictwo: Instytut Wydawniczy PAX Dział: Media Seria: Z busolą Format: 120x167 Stron: 272 Oprawa: miękka ISBN: 9788321117713 INDEKS: PAX0231B17011Opis
Najnowsza pozycja w serii Z busolą poświęcona jest etycznym aspektom funkcjonowania mediów.
- Czy mediom potrzebny jest kodeks etyczny?
- Jak daleko może się posunąć dziennikarz, na przykład pokazując ludzkie cierpienie i śmierć?
- Czy prezenter telewizyjny powinien brać udział w reklamach?
- Czy wolność prasy, radia i telewizji ma jakieś granice?
- Coraz częściej zadajemy sobie podobne pytania. Książka Claude'a-Jeana Bertranda, profesora Universite de Paris II, ukazuje rózne systemy zasad i reguł, które mają się przyczyniać do lepszego wypełniania przez media ich funkcji społecznej. Autor pisze o wartościach, na których opierają się obecne i dawniejsze kodeksy etyczne mediów, cytuje niektóre zapisy, wskazuje braki. Wymienia także stosowane w różnych krajach środki, skłaniające media do większej odpowiedzialności.