Funkcja logosfery w wychowaniu do mediów
Wydawnictwo: Archidiecezjalne Wydawnictwo Łódzkie Dział: Media Format: 140x200 Stron: 224 Oprawa: miękka ISBN: 8387931195 INDEKS: AWL0029B7575Opis
Początek XXI stulecia charakteryzuje się niespotykanym dotąd rozwojem mediów, przede wszystkim zaś prasy, filmu, radia, telewizji i Internetu. Stale wzrasta ich liczba i doskonali się poziom techniki. Stoi to w ścisłym związku z narastającym zapotrzebowaniem człowieka na kontakt z mediami. Dlatego są one wszędzie obecne i towarzyszą jego aktywności w pracy i wypoczynku, w wychowaniu i gospodarce, w kulturze i polityce.
Media stały się już "światem" współczesnego człowieka, gdyż oferują mu usługi o wysokiej sile atrakcji. Wpływ, jaki nań wywierają, jest niezwykle skuteczny i pozostawia wyraźny ślad w jego poglądach, postawach oraz w hierarchii potrzeb. Dlatego, aby podkreślić skuteczność oddziaływania mediów na jednostkę i społeczeństwo, przypisuje się im atrybuty "czwartej władzy". Są podstawowym elementem i motorem w budowaniu nowego środowiska kultury, cywilizacji oraz społeczeństwa poinformowanego.
Oddziaływanie mediów na jednostkę może wykazywać dwojakiego rodzaju skutki - pozytywne i negatywne. Dlatego pedagogiczna refleksja nad relacjami człowiek - media jest dziś nieodzowna. Książka biskupa Adama lepy Funkcja logosfery w wychowaniu do mediów podejmuje jedno z ważniejszych zagadnień z dziedziny wychowania. Analizuje rolę, jaką ma do spełnienia logosfera w procesie wychowania do mediów.